Zdravá strava aneb úvod do světa ‚zdravých‘ stravovacích návyků

  1. Nízkosacharidová dieta

Nejlepší, co pro své tělo můžete udělat je dopřát mu nízkosacharidovou dietu, která je zaměřena na tuky. Nebo že by to bylo naopak a svému tělu byste měli dopřát dostatek sacharidů a snížený objem tuků?
Těžko říct, protože obecně pojem ‚být zdravý‘ je velmi subjektivní. Jak se tedy rozhodnout, co je pro Vaše tělo opravdu to nejlepší? Je to velice jednoduché – prostě to vyzkoušejte. Zkuste si do stravy zařadit více tuků a minimum sacharidů. Cítíte se po tom hůře, máte nedostatek energie? Zjistili jste, že Vám nedělají dobře určité druhy jídla? Jestli ano, zkuste další možnost.  Jednou to prostě musí vyjít!Žít zdravě, neznamená držet dietu po určitou dobu, je to životní styl.jpg

  1. Počet kalorií

Teď už jste snad zjistili, jaké složení potravy Vám sedí. Teď jen zjistit, jaké množství byste měli konzumovat. Pokud se cítíte dobře tak, jak Vám je, nic neměňte. Neřešte počet kalorií, jezte tak, jak jste byli zvyklí. Budou dny, kdy budete mít hlad a snědli byste snad i slona a jindy zase dny, kdy budete s horečkou ležet v posteli a těžko vypijete hrnek čaje.
Pokud Vás to zajímá, nebo potřebujete zhubnout nebo přibrat, pak Vás nejspíše bude zajímat Váš denní příjem kalorií, po kterém se budete blížit k Vašemu cíli. První týden se zvažte a jezte normálně tak, jak jste zvyklí. Všechno, co jste zkonzumovali si zapisujte a vypočítejte si denní příjem kalorií. Po týdnu tato čísla zprůměrujte a dostanete průměrný denní příjem kalorií. Po týdnu se také zvažte (nejlépe ve stejnou dobu – doporučuje se ráno před 1. jídlem a po vykonání potřeby). Co udělala Vaše hmotnost? Záleží jen na Vás, čeho chcete dosáhnout.Ani s cvičením a hubnutím by se to přehánět nemělo.jpg

  1. Sport

Bohužel, přestože do tohoto článku sport nezapadá, bez něho to nepůjde. Ano, pokud snížíte Váš příjem kalorií tak, že budete rychle hubnout, dosáhnete zhubnutí, ale pravděpodobně také následovaného jo-jo efektu a k tomu pár kilo navíc. Je proto dobré, doplnit Váš nový režim o nějaký sport. Stačí 2x nebo 3x do týdne. Zbaví Vás přebytečné energie a k tomu vyrýsuje postavu.
Nezapomínejte, že Váš nový režim by měl být udržitelný. Tím, že se měsíc budete omezovat ve stravě a sportovat jako šílení, ničeho nedosáhnete, a naopak si Vaší tělesnou kondici spíše zhoršíte. Sportujte proto přiměřeně k Vašemu zdraví a fyzičce, a jakmile si vybudujete zdravé návyky uvidíte, že se tělo o správný chod postará.