Poznejte klid díky józe

Najděte si chvíli jen pro sebe, vytáhněte podložku a ponořte se blahodárného klidu. Prostřednictvím jógy nejen, že zpevníte tělo a protáhnete svaly. Také se dostanete do stavu naprostého uvolnění a souznění s přírodou a energií, která nás všechny obklopuje. V poslední době se povědomí o této aktivitě rozrostlo a jógu si teď vychutnává víc a víc lidí. Nejen, že můžete navštívit kurz pro veřejnost ale pro ty z vás, kteří preferují soukromí je tady stále možnost cvičení doma.
Existuje spousta cvičitelů, kteří provozují kurzy a naučí vás, jak správně dýchat, pracovat s tělem a vyčistit mysl. Stejně tak najdete na internetu záplavu skvělých videí a návodů s cviky, které vám pomohou se uvolnit I když zrovna nemáte čas na kurz.Žena cvičící Ásanu
Uvidíte, že jakmile začnete nebudete chtít přestat. Ze začátku vás samozřejmě pomou sem tam pobolívat svaly ale čím více se józe budete věnovat tím lépe se pak budete cítit. Všimnete si například toho, jak se vám zvětšují a prodlužují svaly. Jak ladně chodíte a nehrbíte se. V hlavě budete mít úžasné čisto. Tam, kde byly dřív neustálé proudy myšlenek naleznete ticho a mír. Nebudete se zbytečně trápit malichernostmi a začnete si víc užívat života. Každý den pro vás bude novým báječným začátkem plným příležitostí a přátelských tváří. Navíc bylo vědecky prokázáno, že se díky pravidelnému cvičení jógy postupně zvětšuje šedá kůra mozková. S každým cvičením si tedy zároveň „posílíte“ také mozek.

Základní pozice

Začít můžete pěkně zlehka, a to pozicí lotosový květ. Jednoduše se posaďte na podložku a překřižte nohy jako u tureckého sedu. Chodila pak zapřete do třísel a ruce spojte k hrudníku. Nyní prodýchejte celou pozici a pozorně se soustřeďte, jak skrze vás prochází vzduch.Kurz jógy pro veřejnost
Dolů hledící pes je další velmi snadnou a účinnou pozicí. Stačí se zvednout na ruce a nohy a vystrčit zadek. Hlavu nezakláníme. Nohy natahujeme a snažíme se patami dotknout země. Opět prodýchejte, vydržte co nejdéle ale nepokračujte přes bolest.
Jako poslední můžete vyzkoušet pozici mostu. Ležíte na zádech a pokrčíte kolena, zvednete pánev a držíte v ji vzduchu. Ruce položíte pod sebe směrem k chodidlům a propletete prsty. Zase prodýcháte.